خوش آمد گوئی

شرکت طراحان و نقش آفرینان هژیر مقدم شما را گرامی می دارد و لحظات خوشی را برای شما آرزومند است و شرکت طراحان و نقش آفرینان هژیر را بروی آدرس جدید http://www.hazhirdesign.com مشاهده خواهید نمود .
Flash banner maker online




۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

ترفند های کاربردی ویندوز

برای پخش فایل های DVD با برنامه ویندوز مدیا پلیر باید :
1- رجیستری را باز کنید (Start ==> Run==>regedit)
۲- به HKEY_CURRENT_USER/ Software/ Microsoft/ MediaPlayer/ Player/ Settings بروید
3- یک رشته (string) جدید بسازید و نام آن را EnableDVDUI بگذارید
4 -متغیر (value) آن را yes قرار دهید
5- اگر اینک مدیا پلیر را باز کنید می توانید به File / Open DVD بروی
-------------------------------------------------------
ممکن است شما نیز به این مشکل برخورده باشید که سیدی بازی را از دوست خود قرض گرفته اید اما میبایست سیدی را به دوست خود پس بدهید و بازی هم تنها از روی سیدی اجرا میشود. با استفاده از این ترفند میتوانید تمامی محتویات سیدی را بر روی هارد خود به صورت مجازی و به عنوان یک درایو اضافه کنید. نکته جالب این جاست که این کار اصلا حجم زیادی از هارد شما را اشغال نمیکند.

برای این کار نیاز به نرم افزار Nero 6 Ultra Edition دارید که خوشبختانه بر روی اکثر سیستم های کاربران ایرانی وجود دارد.
میبایست برای اجرای آن از منوی Start به All Programs و سپس از Nero بر روی Nero StartSmart کلیک کنید.
پس از باز شدن برنامه ، از قسمت Copy and Backup به Copy Disk بروید.
خواهید دید که پنجره جدیدی باز میشود ، در این قسمت دقت کنید Source درایو بر روی نام درایو سیدی شما و از آن مهم تر Destination Drive بر روی Image Recorder باشد.
حال بر روی Burn کلیک کنید ، از شما سوالی مبنی بر این که فایل image کجا ذخیره شود پرسیده میشود که با انتخاب خود جایی را برای آن در نظر بگیرید و بر روی Save کلیک کنید.
اکنون میبایست صبر کنید تا عمل image گیری پایان بیابد.

بعد از پایان یافتن این مرحله میبایست به آدرس All Programs / Nero / Nero 6 Ultra Edition / Nero ImageDrive
سپس پیغامی مشاهده خواهید کرد که بر روی Yes کلیک کنید و اندکی صبر کنید تا پنجره Nero ImageDrive باز شود.
سپس در پنجره باز شده در مقابل First Drive تیک گزینه Enabled Drive را بزنید.
باز هم اندکی صبر کنید تا در کنار تب Option تب جدیدی با نام First Drive ایجاد شود.
اکنون به تب جدید First Drive بروید و بر روی دکمه [...] کلیک کنید و فایل image که در مرحله قبل ساختید را برگزینید و بر روی دکمه open کلیک کنید.
در آخرین مرحله میبایست بر روی دکمه Ok کلیک کنید.
------------------------------------------------------------------------------------
مطمئنأ شما نیز نرم افزار Adobe Reader که برای اجرای فایلهای PDF استفاده میشود را میشناسید. اکنون قصد داریم یک ترفند جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید فایلهای PDF خود را که توسط این برنامه اجرا کرده اید ، با صدای نرم افزار گوش بدهید. یعنی برنامه متون انگلیسی شما را به سادگی برای شما میخواند و شما گوش میکنید!

برای این کار دقت کنید که Adobe Reader تنها متون انگلیسی را برای شما میخواند.
دیگر اینکه فایلهای PDF را پشتیبانی میکند که از صفحات زیاد ساخته نشده باشند. در غیر صورت لام تا کام حرف نمیزند!

بدین منظور:
فایل PDF مورد نظر را توسط نرم افزار Adobe Reader اجرا کنید.
سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد اعمال زیر را انجام دهید:
کلیدهای Ctrl + Shift + B = خواندن کل متن شما
کلیدهای Ctrl+ Shift + V = خواندن صفحه ای که در آن هستید
کلیدهای Ctrl + Shift + E = متوقف کردن عمل خواندن نرم افزار
کلیدهای Ctrl + Shift + C = ادامه دادن عمل خواندن نرم افزار
-------------------------------------------------------------------------------
همانند بسياري از برنامه‌ها، مي‌توان قابليت‌هاي جديدي را با بسته‌هاي افزودني(Extensions) به مرورگر فايرفاكس افزود. به دليل دسترسي به كد منبع پروژه توسعه فايرفاكس و محبوبيتي كه در ميان طرفداران نرم‌افزارهاي آزاد دارد، بسته‌هاي افزودني متنوع و زيادي براي فايرفاكس نوشته شده است. سايت رسمي پروژه فايرفاكس و سايت توسعه پروژه‌هاي بنياد موزيلا (نشاني http://www.mozdev.org) بهترين منابع براي يافتن و دريافت ‌Extension‌هاي فايرفاكس هستند. دامنه موضوعي اين بسته‌ها چنان گسترده و متنوع است كه بي‌شك نمي‌توان همه‌ آن‌ها را در يك مقاله گنجاند. از اين رو در نوشتار حاضر چند ابزار عمومي محبوب معرفي خواهند شد. براي افزودن يك‌ ‌Extension به فايرفاكس از منوي Tools و گزينه ‌Extensions، بر روي ‌ Get More extensions كليك كنيد. ممكن است بعد از نصب يك Extension، آن‌را در مرورگر مشاهده نكنيد. در اين حالت از مسير View> ToolsBar

‌افزايش سرعت دانلود
دو برنامه الحاقي جالب براي افزايش سرعت موتور دانلود فايرفاكس ارائه شده است. اولين برنامه با نام ‌Download manager Tweak Extension از آدرس bmextension.mozdev.org قابل دريافت است. با نصب اين ابزار مي‌توانيد قابليت‌هاي مديريت دانلود فايرفاكس را افزايش دهيد. به‌عنوان مثال، براي دسترسي سريع‌تر، مي‌توان اين ابزار را در نوار sider يا‌‌Tab گشود. اين بسته افزودني چندين كليد جديد را به پنجره دانلود فايرفاكس اضافه مي‌كند كه كار با آن را آسان‌تر خواهد كرد.


اگر از شكل و ظاهر پنجره مديريت دانلود فايرفاكس خسته شده‌ايد و طرفدار كمي تنوع هستيد، بسته Star Downloader را از اين آدرس نصب كنيد. اين ابزار كه اخيراً به صورت كامل با مرورگرهاي بنياد موزيلا سازگاري داده شده‌است، با دسته‌بندي كردن فايل‌هاي دانلود در چندين بخش و به‌كارگيري روش‌هايي براي پيداكردن بهترين مسير دانلود فايل، به‌طور محسوسي سرعت موتور دانلود فايرفاكس را افزايش مي‌دهد.

مسدود كردن‌Popupها
‌خود فايرفاكس از يك ابزار مديريت و مسدود‌كردن پنجره‌هاي تبليغاتي يا همان Pup Upها استفاده مي‌كند. اما با استفاده از بسته Adblock (نشاني http://www.adblock.mozdev.org) توانايي بيشتري براي مقابله با اين پنجره‌هاي تبليغاتي به‌دست مي‌آوريد. اين ابزار به شما كمك مي‌‌كند از درون خود پنجره‌هاي مرورگر‌،Pup up‌‌ها را مسدود كنيد.

مديريت Tab‌ها
‌يكي از جذابيت‌هاي فايرفاكس كه هر كاربري را به‌سوي خود جلب مي‌كند، بهره‌گيري از قابليت tab‌ها است. با استفاده از ابزار ‌QuickTabpreftoggle مي‌توان به كارايي بهتري در هنگام كار با Tab‌ها رسيد كه بهترين آن‌ها، توانايي گشودن تمامي صفحات جديد با استفاده از Tab بدون گشودن پنجره‌هاي جديد است. اين ابزار را مي‌توانيد از اين نشاني دريافت كنيد.

هواشناسي
با ابزار ‌ForecastFox هميشه وضعيت آب و هوا را زير نظر داشته باشيد. اين ابزار از اين نشاني قابل دريافت است. پس از نصب، يك بار مرورگر فايرفاكس را ببنديد و مجدداً باز كنيد. با انتخاب موقعيت جغرافيايي خود، آيكون‌هاي كوچك مربوط به وضعيت آب و هوا را در نوار زيرين فايرفاكس مشاهده مي‌كنيد. براي توضيحات بيشتر مي‌توانيد نشانگر ماوس را بر روي اين آيكون‌ها قرار دهيد.

بررسي املاي لغات
‌اگر از افرادي هستيد كه به‌صورت پيوسته با انجمن‌ها و تالارهاي گفتگوي آنلاين سر و كار داريد و از فرم‌هاي آنلاين براي وارد‌كردن اطلاعات خود استفاده مي‌كنيد، جهت اطمينان از صحت املاي لغات، به يك ابزار Spell Check نياز خواهيد داشت. spellbound در نشاني http://spellbound.sourceforge.net يكي از بهترين‌ها است. براي دريافت اين ابزار بر روي لينك Installation از صفحه اصلي پروژه كليك كنيد. در صفحه‌اي كه ظاهر مي‌شود، لوگوي فايرفاكس را انتخاب كنيد تا نسخه ويژه اين مرورگر انتخاب شود. با پيگيري دستورالعمل‌هاي نصب برنامه، به‌راحتي اين ابزار نصب خواهد شد. پس از نصب از مسير Tools‌
IE در فايرفاكس
ممكن است با صفحات وبي برخورد كنيد كه فقط با مرورگر ‌‌IE قابل مشاهده ‌هستند. با نصب بسته افزودني ieviewاز اين نشاني مي‌توانيد اين صفحات را در IE باز كنيد. پس از نصب كافي‌است بر روي صفحه‌اي كه مي‌خواهيد در مرورگر ‌IE گشوده شود كليك راست كنيد و با ‌IE صفحه را مشاهده نماييد.

گوش دادن به موسيقي‌
‌ابزار ‌‌FoxyTunes يكي از عمومي‌ترين پخش‌كننده‌هاي موسيقي براي مديريت فايل‌هاي مالتي‌مديا در درون مرورگر فايرفاكس است. اين برنامه را مي‌توان از اين آدرس دريافت كرد. پس از نصب ، دكمه‌هاي اين برنامه به صورت يك نوار در قسمت زيرين پنجره فايرفاكس ظاهر مي‌شوند. مي‌توانيد جاي اين نوار را تغيير دهيد و آن‌را در مكاني كه دوست داريد قرار دهيد. براي پخش فايل موسيقي آنلاين دلخواهتان، كافي‌است بر روي آيكون Music كليك كنيد و از مسير ‌Player >Select آدرس فايل را وارد نماييد.

نكته‌ برداري
‌با ابزار QuickNote در نشاني quicknote.mozdev.org قادر خواهيد بود در هنگام گشت‌زني در وب، يادداشت‌برداري كنيد و با انتخاب متون، آن‌ها را به ‌‌Quicknote منتقل نماييد و url يادداشت را در آخر نوشته درج كنيد. اگر اين ابزار به قابليت جستجوي تحت وب نيز مجهز بود، بسيارعالي مي‌شد!

بهتر، سريع‌تر، سبك‌تر
FireTune يك برنامه رايگان براي بالا بردن كارايي و تنظيم دستي فايرفاكس است. اين برنامه را مي‌توانيد از اين نشاني دريافت كنيد. فايرفاكس را اجرا كنيد و از مسير Tools>Options>Privacy بر روي كليد Clear كليك نماييد و در ادامه كليدهاي Cache و ‌Ok را فشار دهيد تا تاريخچه موقت فايرفاكس پاك شود.

اكنون وارد سايت http://www.numion.com/stopwatch شويد و در قسمت URL، نشاني سايت رسمي فايرفاكس، يعني ‌‌www.mozilla.org.products/firefox، را وارد‌ كنيد. هنگامي كه سايت فايرفاكس باز مي‌شود، يك شمارنده زمان را به شما نشان خواهد داد.

زمان بازشدن صفحه را به خاطر بسپاريد. فايرفاكس را ببنديد و برنامه ‌FireTune را نصب كنيد. در هنگام اجراي برنامه با پيغام "‌Creating backup of configuration" مواجه خواهيد شد كه از شما براي گرفتن يك فايل پشتيبان از تنظيمات فايرفاكس اجازه مي‌گيرد. با كمك برنامه FireTune مي‌توانيد تنظيمات مربوط به PC يا ‌Net Connection فايرفاكس را انجام دهيد.

در پايان بر روي دكمه Tune كليك كنيد تا اين تنظيمات در روي فايرفاكس اعمال شوند. مشاهده مي‌كنيد فايرفاكس كارايي بهتري دارد و با سرعت بيشتري صفحات وب را باز مي‌كند. اگر بعد از اعمال برخي تنظيمات، نتيجه كار رضايت‌كننده نبود، مي‌توانيد آن‌ها را به حالت اول برگردانيد.
-------------------------------------------------------------------------
نرم افزار Photo Shop قابلیت جالبی دارد به این صورت که میتوانید عکس رنگی را که به تازگی گرفته اید با تنظیماتی ساده به عکسی قدیمی و فرسوده تبدیل کنید. برای چگونگی این کار با ما همراه شوید.

در ابتدا فايل عكس خود را در فتوشاپ باز كنيد.
در اولين قدم بايد عكس را از حالت رنگي خارج كنيم.
براي اينكار ميتوانيد عكس را تبديل به Grayscale كنيم ولي با اين كار كل عكس به حالت سياه و سفيد تبديل ميشود و براي اينكه بر روي عكس كار كنيم مجبوريم دوباره آنرا به RGB تغيير دهيم. براي ابنكه اين كارها را انجام ندهيم از يك امكان ديگر فتوشاپ به نام Desaturate استفاده ميكنيم. براي اينكار از منوي Image گزينه Adjustment > Desaturate را انتخاب كنيد يا كليدهاي Shift+Ctrl+U را بفشاريد.
سپس به منوي فيلتر برويد و گزينه Noise > Add Noise را انتخاب كنيد. براي مقدار Amount عدد 30 را وارد نماييدو گزينه Monochromatic را تيك بزنيد و اطمينان حاصل كنيد كه Distribution بر روي Uniform تيك خورده باشد.
حالا كليد هاي Ctrl+L را بفشاريد و يا اينكه از منوي Image گزينه Adjustment > Levels را انتخاب كنيد. در پنجره اي كه باز ميشود در خانه اول Output Levels عدد 80 را وارد كنيد.
سپس كليد Ctrl+U را بفشاريد و يا اينكه از منوي Image گزينه Adjustment > Hue/Saturation را انتخاب كنيد. در پنجره اي كه باز ميشود گزينه Colorize را تيك بزنيد. سپس براي HUE مقدار 35 و براي Saturation مقدار 25 و براي Lightness مقدار 30- را وارد نمايد.
حالا طرح ما آماده شد. فقط براي اينكه كمي عكس از حالت خشني خود بيرون آيد يك بار افكت Blur را از منوي Filter > Blur اجرا كن
---------------------------------------------------------------------------------------
نرم افزار DAP یا Download Accelerator Plus شاید شناخته شده ترین نرم افزار مدیریت دانلود در جهان اینترنت و به خصوص در میان ایرانیان میباشد. این نرم افزار بیشتر به خاطر افزایش سرعت دانلود و عدم قطع ارتباط پس از دیسکانکت شدن معروف است. اما با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید سرعت دانلود در این نرم افزار را تا حد زیادی بالاتر ببرید.

بدین منظور:
ابتدا نرم افزار DAP را باز نمایید. حال از منوی بالا و قسمت Option به بخش Preferences بروید. سپس به قسمت Advanced رفته و بر روی دکمه View Log کلیک کنید. در پنجره باز شده در صورت وجود متنی آن را پاک کرده و متن زیر را در آن جایگزین کنید.


ereg-dict-ja.xml'. Line 2, Position 90
gus7b:ajain "speeder 2
kai[psd]100
se;rec56 kbps
در پایان دقت کنید در صورتی که سرعت اینترنت شما عدد دیگری است آنرا از 56 به سرعت اینترنت خود تغییر دهید.
----------------------------------------------------------------------------------------------
در حال حاضر ميتوان با اطمينان گفت نرم افزار WinRar بهترين و معروف ترين نرم افزار فشرده ساز در جهان است. توانايي اين نرم افزار در فشرده سازي فايل هاي مختلف بارزترين قابليت WinRar است. اما ما در اين ترفند قصد داريم روشي را به شما معرفي كنيم كه با بهره گيري از آن ميتوانيد فشرده سازي اين برنامه را تا حد زيادتر بهبود ببخشيد.

برای این کار:
ابتدا بر روی فایل يا فولدر مورد نظر راست كليك كرده Add to archives رو انتخاب کنید.
در پنجره ی باز شده Compression method را بر روی Best قرار دهید.
نكته اصلي اينجاست كه شما بايد تب Advance رو انتخاب کنید و سپس دکمه Compression رو بزنید در قسمت Text compression گزینه ی Force را انتخاب کنید ؛ مقدار Prediction order را 63 و مقدار Memory to use ,MB را 128 قرار دهید.
دقت كنيد به هیچ کدام از نتظیمات دیگر دست نزنید چرا كه نتیجه ی معکوس میدهد.
در پايان Ok را زده و در پنجره بعدي نيز با فشردن Ok خارج شويد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
‌‌‌‌‌‌‌

هیچ نظری موجود نیست: